Kontrast...

Sååå... idag är det bara 1v och några timmar kvar innan vi landar på flygplatsen i ACCRA.... Shit! Fattar inte att man är sååå tokig att man åker i väg till Afrika i 3 veckor med sina elever???  ;-)
Undra om vi egentligen vet vad vi ger oss in i? Men å andra sidan så är väl det poängen med det hela, eller?

Pratade i morse med Samuel som kommit fram till Ghana, Adenta, och han berättade att det var 29 grader varm och det känns härligt! Han ville meddela att det är bra om vi äter så mycket som möjligt innan vi sätter oss på planet till Ghana, för det tog 2 timmar innan de bjöd på maten! Ok, det är nog bäst att hitta någonstans på Heathrow så vi inte har blodsockerfall på grabbarna och tjejerna....

Sitter uppe i stugan i Tjärnberg och har åkt slalom hela dagen, bastat, grillat kött och marshmallows och inser att snart sitter man i värmen och svettas! Så långt från kyla och snö som man kan komma... Råkade på något konstigt sätt ställa mig på näsan i backen och fick en enda tanke i huvudet innan jag kände all snö i ansiktet och innanför kläderna; "inte bryta något ben"!!!!! Men jag skulle nog inte låta ett brytet ben hindra mig från att åka till Ghana, så Johan får allt hoppas på någon annan....

Två dagar kvar här uppe innan det är dax att komma tillbaka till verkligheten och medvetenheten *(är det ett ord?) och allt som ska packas och fixas innan måndag och jag som inte har påbörjat mer än att lägga fram kläder över hela soffan i vardagsrummet... *Panik*!!!

Snöiga hälsningar från fröken Anna-Karin (magister) Jag, Jesper och Oscar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0