Ett inlägg till den finske mannen i skehurg!

Detta inlägg går ut till Karjala, den man som fått oss att skratta mycket och länge. Tyvärr ligger han inte i samma klass som "Big Mike" som är placerad i en liga för sig.

Idag vart det tryckt stämning i bussen då Mike började sjunga. Det var inte så särskillt invecklade texter utan mest "Nu kör vi buss, där är ett träd.." vilket påminnde Henrik om sin dotter som han älskar. Frågan som uppstod då vad "Älskar du mig?" från Mike till Henrik.
Den pinsamma tysnaden som uppstod och svaret "Älska är ett så starkt ord" gjorde det ganska klart vars de står i deras förhållande haha :D

Jag (Jonathan) han även haft problem med att bete mig ordentligt. Inatt hände en av de sjukaste saker som troligtvis kommer hända. Jag la mig i min säng, men vaknar upp av att Oskar står över mig.
Jag får panik och halvskriker "Vafan gör du här?" Han besvarade med exakt samma fråga, och det visade sig att jag låg i han och gustavs sängar.
Tydligen måste jag ha gått på toa, tagit fel rum och lagt mig i deras sängar kl 05:00.
Det känns lite konstigt då deras rum inte alls ser likadant ut, eller sängarna på samma plats. Jag får en känsla av att detta är något jag kommer att få höra några gånger under resan.

Dagens "Mike-Award" (en titel som efter mikes beteende utges till den som gör dagen) går till Mattias Karlsson.
Under välkommstcermonin idag så vart våra namn uppropade och vi ställde oss då upp och vinkade till publiken.
När Mattias blev uppropad så hade han solglasögon på sig, ställer sig upp, sliter av sig dom dramatiskt och vinkar som en äkta ledare. Detta resulterade i ett VÄLDANS jubel från alla i publiken :)

Jag och Oskar styrde även upp dansen och var försrt upp på dansgolvet under Välkommstcermonin, detta uppskattades tydligen och alla blev helt galna av våra crazy moves ;)
Tanken var att eleverna på skolan skulle styra upp oss till dans, nu blev det dock tvärtom då vi blev lite ivriga :)

Vi har även haft våran första byggdag idag, det vart en kortdag och det blev störst fokus på att gräva en bajsgrop och bygga skydd för toan. Detta var något som Adrian och Simon Normark briljerade på. Bättre bajsgrop får man leta efter.

Nu i skrivandets stund verkar det som att Mike börjar sätta sig emot skäggmannen Adrian, vi får se hur det slutar.
Mike har även bestämmt sig för att spara ut ett slutspelsskägg. Så han är Anti-rakhyvlar nu. Han funderar dock litegran på att fylla i skägget med lite masscara :D

Vi har haft lite strömavbrott nu, och det har blixtrat och åskat otroligt mycket. Fantastiskt fint är det.
Alla är dock överens om att vi saknar den starke Jonah hemma i Sverige. 3 veckor utan honom, hur skall vi klara detta?

Dagens Outfit är demostrerad av Mattias karlsson:D


Adam är DJ och styr skön sommarmusik medans vi sitter här och dricker en öl var och bara mår bra.
Imorgon är första riktiga dagen. Min grupp har skola och andra ska bygga. Nu kör vi på heldagar och vi hoppas på att vi alla kommer orka med det.
För det där med att svettas kan vi nu!

Detta inlägg är till Jonah, vår hjälte, vår man, vår befriare!

/Jonathan (Hjälp av Simon Lindahl, Alex, Lädergurra och Mattias posering till bilder.

Kommentarer
Postat av: Janne Hult

Hej i värmen. Tur ni är där just ikväll för här i Skellefteå är det så dystert :) Heja Luleå!!!

2011-03-22 @ 23:32:40
Postat av: karjala

Kära kamrater. Det inte hasafötterna förstår är att semifinaler spelas bäst av sju. Där kan vi väl se en tydlig, dock den enda, likheten mellan löven och dvärgarna från norr: Vinner man en match så är man plötsligt världsmästare.

Groko Hockey, luleå bears, plannja eller vad dom kallar sig spelar sveriges tråkigaste hockey för tillfället. Den enda som inte uppmärksammat det än är leffe boork, men han tror väl att berlinmuren står kvar och har precis upptäckt att man kan använda engelska ord och fraser.

Nog med ordbajseri från mig.



Tack för dom värmande orden. Hälsa Charlott.

2011-03-23 @ 00:09:01
Postat av: Anonym

mycket fint mattias!

2011-03-28 @ 23:48:38
URL: http://ceciliastenlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0