Ska vi briljera? "OM vi ska!!"

Tjenare allihopa hemma i Sverige och runt om i den vida världen, Mattek hära :) Alla arbetar som aldrig förr på bygget och vi har hunnit väldigt långt. En sak som jag gillar med dom Ghananska arbetarna är att dom verkligen känner lugnet, dom kan vara 7 man som står och tittar på när en man arbetar. Känns inte riktigt som att det är lönsamt, men men..  På skolan har vi också varit, där hade vi bla. trumlektion som var väldigt roligt. Vi hade också en match i volleyboll men vi skyller på Anna-Karin, dålig coaching av henne. Imorgon ska vi till Kpandu och shoppa på marknaden...

Anna-Karin här nu.. Klockan är 21.20 och de flesta har gått i säng... orkar inte mycket de här grabbarna!! :-) Fast man måste erkänna att de gör ett heroiskt jobb på bygget! Taket är snart klart och ingen har klagat särskilt mycket fast de svettas som aldrig förr!
Å andra sidan så kanske inte min coaching var fel, de var bara trötta!!! eller??
Jag och Henrik var uppe kl.04.30 i morse och gick över berget och alla trappor ner till "the rightwing of Anfoega" och fast det var endast månen som sken (eller var det en lampa) så gick det bra för den blinde! Han imponerade! Sen ryktas det att Johan var ute och sprang kl.06.00, men det finns inga bevis för det... Ante satt och vänte på honom i morse, men förgäves. Vi får väl se hur det går i morgon! Många har intentioner, men vi får se hur det går! Eleverna sköter sig jättebra och det finns inte mycket att klaga över - å varför klaga när inte de gör det?? :-) Ännu inte heller så mycket hemlängtan eller för mycket kyckling! De äter ju nudlar med kycklingsmak!!!! Nu ska jag gå och lägga mig och lämnar över ordet till Jonathan och Edvard och Putte! Sov gott! Lite dålig stämning när AIK förlorade ännu en gång mot Luleå! Men det blir mest tråkigt för Janne att komma hit i morgon... :-)

Cha cha bloggen! Eddibooi, Jontybooi och Putte här.
Klockan är nu 23.45. Ja, ni läste rätt, AK skrev sitt stycke på 2 timmar och en kvart... Vad ska man säga? 
6 dagar gjorda här i Ghana och det känns som man varit här hur länge som helst. 
Det är fantastiskt kul att vara här, invånarna är de gladaste människorna på jorden. Varje gång vi åker upp för den långa "kullen" som vårt gästhus är placerat på så börjar alltid barnen i grannhusen springa efter bussen och vinka glatt. Det slår mig att vi har jävligt tråkiga barn i Sverige. Dagens ungdomar, vad skall man göra? :(

Skolan har varit intressant, vi har fått lära oss blandannat om hur giftemål & skilsmässor fungerar här, och hur kvinnornas rätt i samhället är här. Vi har även haft trumlektioner och några har haft lektion i Éwé, ett av de 50 språk som talas i Ghana.
Under volleyboll matchen så vart jag (Jonathan) väldigt populär bland publiken. Även fast jag inte gjorde mest poäng utan mest slängde mig på marken i tappra försök av att hjälpa laget. 
Maten är fortfarande fantastisk, även om man börjar bli lite småtrött på kyckling, så finns det ju även en variation mellan det som serveras till. Kyckling & Ris, Kyckling & Pommes eller Kyckling och pasta. 

Putte är ny i gruppen, han har solglasögon, är alltid glad, har en fräsig scarf och består till 90% av Edvards hand, men det är bara detaljer vi inte tänker gå in på. Alla är vi unika :D

Veckans Citat kommer från Mike (som även tar alla dagars Mike Award)
"Jag skriver ner det jag kan, så slipper jag komma ihåg det sen"
Detta sades innan en lektion när det skulle diskuteras giftemål. Tur att man fick sig ett gott skratt av han.
Han livar upp både kropp och sinne.

Nu är det nog dags att gå och sova. Alla vi 3 ska upp och bygga imorgon, tror dock jag och Putte kommer vara mest effektiva då Edvard troligtvis kommer låta Putte göra allt hans arbete.
Vilken slarver han är den där Edvard, but I love him anyway <3

Ha det bra ni stackars kalla Svenskar.
(Och mannen från Skehurg)
 


Kommentarer
Postat av: karjala

Tjenare mannen. The ovster här.



Simon och eddie, oroa er inte. Lule har haft sån tur. På lördag sla vi sjunga hem segern på västra! Hata löven hata löven hata björklöven.



Jonte. Har du lämnat mig? Känner mig så tom utan dina samtal på kvällskvisten.

2011-03-25 @ 00:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0