Togbe

Idag har liksom gardagen varit hektisk... I gar somnade jag direkt efter Tobbes mamma hade ring.. just efter 21.00!! Helt utpumpad! Vi traffade rektorn pa skolan, Margareth och at middag hos henne. Vi var pa skolan och fixade m.m. Idag har vi ordnat alla rum och satt upp lappar pa dorrarna sa att eleverna vet var alla bor, och pa det viset blir det lattare for oss larare att hitta dem oxa... haha Om ni foraldrar undrar varfor era barn inte svarar sa kan det vara for att det inte finns nog med tackning, eller sa har de inte pa telefonen. Men an sa lange sa har det bara gatt bra! Dont worry, be happy! I gar nar vi kom till byggplatsen var inte grunden klar! Halv byn var dar for att gora den klar och arbetarna blev bjudna pa palmvin for att jobba battre! Sa funkar det har... I morse tokregnade det och jag tankte att nu kommer inte de kunna gora klar grunden, men det enda problemet som varit ar att vi har varit utan strom i hela byn. Men nu ar den tillbaka och regnet slutade vid 07.00 sa de har jobbat hela dagen och for 30 min. sen lamnade jag bygget och det sag lovande ut! Jag traffade Togbe, overkukkun av alla hovdigar i omradet och vi planerade bygget! Det har ju blivit nagra forrandringar sa vi var tvungna att fixa till det. Men nu ar vi overens och jag sa till honom att vi gor det pa det svenska sattet: Kvinnan bestammer hur det ska goras!!!!! hahaha Han skrattade och holl med! Tyvarr har ju allt blivit dyrare eftersom det har gjutit en helt ny grund till en helt ny byggnad, men vi kommer att gora sa gott det gar, och deras planer pa att gora en overvaning sa jag att det blir det inte! Vi lamnar det till senare. Vi bygger ett plattak som planerat! Nu kanns det bra och vi alla vet hur det ska bli... Alla utom eleverna, Gunder, Roger, Henrik och Vanje som sitter pa bussen nagonstans mellan ACCRA och Anfoega och troligen svettas hacken av sig. Hoppas bara att nagon vagat be chaufforen att stanna sa de slipper kissa i flaskorna... Aven om de vet hur man gor... hahaha Nar eleverna kommer ska vi ata middag och ha ett mote med en valkomstgrupp, men i morgon blir det den STORA ceremonien! Halla tal, med mera. Undra om jag ska lata Gunder gora det i ar.. NOT! Tja, vet inte mer vad jag kan beratta, men i morgon eller pa tisdag kommer jag att skicka nagra elever hit till Kpando for att skriva i bloggen! De far aven lagga in nagra bilder! Ha det sa bra i snoslasket! Vi har det bra i solen och varmen! Svettiga kramar fran froken AnnaKarin (magister)

Kommentarer
Postat av: Filips Bror

AIK Spöade just Linköping! =D

Så nu vet ni de =P



2009-03-16 @ 23:38:48
Postat av: Tina

Kan ni kolla lite extra på matematiklektionerna, hur är upplägget och vad är skillnader som ni kan se mot eran matematik. Har redan bett Kim men det är bra med flera ögon... Hoppas ni har det bra, här hemma smälter snön och våren känns nära. /Tina

2009-03-17 @ 11:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0